Baka baka liten kaka

Om du som jag gillar lättbakade och mumsiga kakor så då har jag här ett recept för dig ;

Daimkakor

350 g smör

2 dl socker

1 tsk vaniljsocker

6 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

Daimkulor

Smält smöret & blanda det med sockret & vaniljsockret

Rör i mjöl & bakpulver

Forma till små kulor / alt klicka ut i pappersformar

Gör en fördjupning & lägg i ett par daimkulor

Grädda i 175 grader i 10-15 min

 

( Jag hittade detta recept i aftonbladets bilaga , men det finns oxå med i bakboken som man får på köpet med dagens Aftonblad )

 

Jag bakade dessa kakor igår afton , den yngre sonen åt först en sedan hämtade han två till ...smet sedan ut i köket å hämtade 3 !!! till men då satte jag stopp ...

Helt klart mumsiga !!!!!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Det lät gott! Hoppas allt är bra!

Kram!

2009-12-02 @ 11:26:29
Postat av: annelie

ÅH! SÅ bra att du skrivit ut receptet;) har varit lite ful och kopierat och skrivit ut det..;) så nu ska här bakas!Kram!

2009-12-03 @ 20:14:12
URL: http://annwe.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Nu ska jag med baka dem =)

2009-12-03 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0