Muffins


Jag bakade muffins igår kväll och
så här såg de ut innan gräddning .....



och efter :







Receptet :



Muffins

2,5 dl havregryn
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl kokosflingor
1 dl apelsinmarmelad
1 ägg
1 dl sirap
3 msk margarin
1,5- 2 dl vatten / apelsinsaft
2,5-3 dl blåbär


Blanda de torra ingredienserna
Vispa ägget i en separat skål blanda i de flytande ingredienserna .
Blanda sedan ihop torra + flytande
Rör sist i blåbären
Gräddas i 180 grader i ca 20 min kolla med en sticka om de är klara..



Jag serverade dessa med vaniljvisp , sambon å yngre sonen gillade dessa ,
men den äldre han sa sig ha fått en överdos av apelsinmarmelad....



Kommentarer
Postat av: Berith

MMMMMM...det lukade gott ända hit =)

Nu vet jag vart jag ska gå och våldgästa någon dag..hahahah....



Ha en bra dag , kramen från kussen =)

2009-08-13 @ 08:24:01
URL: http://maxmax.bloggagratis.se
Postat av: Karin W

Jag förstod att jag skulle få mig ett gott skratt av dina historier och de där muffinsen såg smarriga ut du!Ha det fint/Karin

2009-08-16 @ 19:32:52
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0