Utmaningen

......från Zassi ( Katter & pasta ) . En utmaning om läsning , det passar mig perfekt ! ;

Vilken bok läste du senast ?
Hmm läste var nog Solstorm
lyssnat på ;Olycksfågeln av Läckberg..

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla ?
Kvinnliga.


När du läser en bok räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar" , "en tredjedel" , "hurra bara hälften kvar" ?
Oftast inte men jag vet när jag läste en jättebra bok och inte ville att den skulle ta slut , då kikade hur många sidor som var kvar . Annars kan det ju hända att jag kollar antalet sidor som är kvar om boken är jätteseg men då lägger jag oftast bort den.

Hur väljer du böcker du vill läsa ?
Antingen på författaren eller så på omslagets utseende.

När blir en bok för lång ?
?

Läser du lika gärna på engelska som på svenska ?
Absolut inte!!!! ,Är alldeles för dålig på engelska ...

Vilken bok blev du senast berörd av ?
Nu tillhör jag de lättberörda , men "Anna, min älskade" av Magnus Utvik , den etsade dig fast .
(Handlar om ett par där kvinnan får besked att hon har cancer ).

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig ?
Ja ! Men oftast försöker jag traggla mig igenom boken ändå . Klas Östergrens "Fantomerna"
började jag läsa under utlandsresan i maj och den har jag lämnat.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla / lånar du ofta ?
Gillar relationsromaner typ "Små citroner gula " , "Mossvikenfruar" ,:"Familjegraven" den glömmer jag aldrig ,det var första ljudboken jag lyssnade på och jag skrattade högt för mig själv...hoppas på en fortsättning på den..

Rekommendera fem författare ;
Kajsa Ingemarsson
Camilla Läckberg
Liza Marklund
Håkan Nesser
Emma Hamberg


Skickar utmaningen vidare till den som vill ...

Ha en bra onsdag !!!

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack snälla, va roligt att höra:)



Kram Kram!

2008-10-01 @ 13:18:50
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Zassi

Vad roligt :)

Böcker är helt fantastiska.

"Familjegraven" ska jag läsa!

Kramiz

2008-10-01 @ 15:27:45
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0