Nyklippt , lite shopping & 2 recept

 
Så här ser frisyren ut nu.


Lite golukt..

En ljuslykta på Kupan för 30 :-



Jag hade tur och åt lunch hos min faster & farbror..
tack för en god lunch !!
Här är receptet :
-------------------------------------
Baconlåda

2 förp bacon
Potatis
Salt & peppar
Krossade tomater
Grädde

Skala & hacka/skiva potatis
Smörj en gratängform
Lägg i ett lager potatis
Salta & peppra
Rör ihop 3 dl grädde m 1-2 burkar krossade tomater
Klipp 2 pkt bacon och fördela över potatisen
Sen ett lager potatis igen
Häll sedan över tomatgrädden över gratängen & lägg på folie
Grädda i ugn 225 grader i ca 1 tim 15 min
( ta av folien sista 15 min )

Mums !!!

---------------------------------------------------------------------------------------

Detta åt vi nyss till middag :


Lax i ugn

1 laxfile
2 grönsaksbuljongtärningar
3 dl grädde
dill
vitpeppar

lägg laxfilen med skinnsidan upp i en smord ugnsform.
In i ugn ca 10 min, dra av skinnet .
Smula buljongtärn. över laxen
Peppra lite vitpeppar över
Strö över lite dill
Häll på grädden
In i ugn till laxen är klar


Vi åt med kokt potatis till ..



Ha en trevlig kväll :-))

Kommentarer
Postat av: Anneli

Har du också varit och fyndat på Kupan idag för 30 kr. Jag är så nöjd med mitt fynd måste nog börja besöka affären lite oftare.

Kram

2009-02-03 @ 19:20:12
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: annelie

Riktigt härliga färger i håret;) snyggt!!!

kanske man skulle ta sig en tur till frissan..;)

2009-02-03 @ 21:59:35
URL: http://annwe.blogg.se/
Postat av: ida

Vad fin du blev ihåret . Det var en snygg ljusstake

man kan verkligen göra fynd på kupan

2009-02-04 @ 09:15:56
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Åh vad jättesnygg du är i håret! :)

2009-02-04 @ 21:40:29
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0